Pozycja strony www w wynikach wyszukiwania

Jednym z kanałów w marketingu internetowym jest obecnie pozycjonowanie. Są to działania wykonywane przez pozycjonera albo inną osobę związaną z marketingiem internetowym, które mają na celu rozpowszechnianie strony w wyszukiwarce, w wynikach bezpłatnych. Aby natomiast strona dotarła do możliwie jak największej liczby osób wymaganie pozyskać jak zdecydowanie najlepsze pozycje dla fraz zasadniczych strony.

Pozycjonowanie jednakowo jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem adekwatnej strategii i planem działania. Nie jest to jednak możliwe bez stworzenia audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę często nawet przed rozpoczęciem działań. Jest podparty szczegółową analizą strony oraz profilem linkowania, a często także analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę albo prowadzone w ramach pozycjonowania. Czasem są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. W trakcie okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak aby dostosować działania do bieżących efektów. Co można odnaleźć w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą odnaleźć się zmiany w ramach optymalizacji strony takie jak m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów produktów, nazw towarów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć także profilu linkowania, a także innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w wielkiej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner wykorzystuje wiele narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są zupełnie darmowe, zwłaszcza te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Zobacz: linki seo tematyczne.